EY VODW vindt die data talents wél

Er wordt een tekort van 8000 data scientists verwacht. Reden voor EY VODW om te starten met het Data Science Talent Program (DSTP). Onder begeleiding van ervaren consultants leren pas WO-afgestudeerde bèta's het vak in de praktijk bij toonaangevende bedrijven en organisaties.

Campagne
Klant | EY VODW

Disciplines | strategie & conceptontwikkeling, online marketing, social media marketing, webdesign, campagnemanagement, copywriting

Vraag: Ontwikkel een online campagne om net afgestudeerde young professionals te werven voor het Data Science Talent Program én een campagne om bedrijven te werven waar zij aan de slag kunnen.

Campagneconcept: De campagne focust heel direct op 'het probleem' van elke doelgroep. De net afgestudeerde young professionals willen zich verder ontwikkelen op hoog niveau, maar niet meer elke dag in de schoolbanken zitten. Bovendien zoeken ze vaak veel variatie en willen daarom liever niet direct aan de slag bij één bedrijf. Op hun beurt kunnen die bedrijven geen goede data scientists vinden en ontberen ze vaak kennis om hen aan te sturen. De copy en belofte worden daarom heel direct gecommuniceerd. 

case vodw linkedin

case vodw facebook

case vodw website

Campagnemanagement en -optimalisatie:

Een essentieel onderdeel van deze campagne is het campagnemanagement. Door te testen met meerdere boodschappen en kanalen per doelgroep, weten we wat wel en niet werkt. Zo kunnen we gefundeerde keuzes maken op basis van resultaten en zo de campagne gericht optimaliseren.

De campagnes zijn succesvol. Alle beschikbare plaatsen zijn ingevuld. De DTSP’ers leren het vak bij ruim 50 toonaangevende bedrijven en organisaties zoals Ahold, VGZ en bol.com, maar ook bij gemeenten, goede doelen en sportbonden.

Hoe kunnen wij je helpen?

© 2018 Reputations Content & Campagnes BV