Inbound marketing met marketing automation

Leadgeneratie door contentmarketing

Om van een sitebezoeker een klant te maken, moet je meer doen dan alleen kennis delen en mooie content maken. Om te zorgen dat het delen van content uiteindelijk leidt tot contact met potentiële klanten, creëren wij met marketing automation een funnel (trechter), die potentiële klanten steeds op het juiste moment de juiste content aanbiedt.

Promotie van content met e-mail marketing en social media

De eerste stap van marketing automation is het verzamelen van e-mailadressen (en namen) van onbekenden die je site bezoeken. Het aanbieden van downloads (zoals een whitepaper of een factsheet), het promoten van content via social media, e-mailmarketing of het geven van gratis webinars zijn goede manieren om dit te doen.

Wat is marketing automation?

Met marketing automation help je leads met een geautomatiseerd systeem door de customer journey heen. Door hen op het juiste moment de juiste informatie te sturen, zorg je er voor dat je ze steeds meer bindt. Het doel is dat leads vaker converteren.

Een marketing automation-systeem gebruikt verschillende methoden om te weten wie je sitebezoekers zijn. Bepaald gedrag kan een aanwijzing zijn dat een bezoeker klaar is om benaderd te worden door sales. Daarom houden we bij wat iedere gebruiker doet en kennen we een waarde toe aan gedrag. Het bezoeken van een pagina met tarieven, productinformatie of contactgegevens, het meerdere malen terugkomen naar de site of het downloaden van een brochure kunnen een positieve score opleveren. Dit principe noemen we lead scoring. Een lead die een bepaalde grenswaarde bereikt, is klaar om de volgende stap van de funnel in te gaan. Het resultaat is een lijst van bedrijven waarvan je weet dat ze zich oriënteren en in potentie interesse hebben in jouw aanbod. Als je dit goed inricht, gaat dit volledig automatisch. Dit scheelt je dus veel tijd en marketing- en salescapaciteit.

Verschillende marketing automation tools

De specialisten van Reputations werken met verschillende marketing automation tools zoals Mailchimp, HubSpot en SharpSpring. Wij ontwikkelen campagnes op maat, richten je funnels in en meten de resultaten. Onze tekstschrijvers en digital designers kunnen bovendien alle content voor je maken.

Wil je weten of jij met inbound marketing en marketing automation ook structureel nieuwe leads kunt genereren? We brengen de mogelijkheden graag vrijblijvend voor je in kaart.  Neem contact op etc.

Wij maken content & campagnes onder meer voor:

Wil je weten of Reputations ook jou kan helpen?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek waarin we de mogelijkheden voor je op een rijtje zetten.

© 2019 Reputations Content & Campagnes BV