Bij contentmarketing gebruik je de kennis van jouw interne experts voor het opbouwen van waardevolle klantrelaties. Maar wat is een 'waardevolle klantrelatie' voor jou? Op deze pagina vertellen we welke doelen contentmarketing voor jouw organisatie kan bereiken.

Contentmarketing is meer dan blogs, artikelen, video's, animaties, infographics en social media posts maken. Als je begint met contentmarketing, storytelling of bedrijfsjournalistiek heb je een doel voor ogen.

Doelen contentmarketing

Iedere organisatie is uniek en iedere organisatie heeft dus zijn eigen doelen bij contentmarketing. Maar er zijn een paar doelen die we steeds weer horen. We zetten ze voor je op een rij:

1. Meer leads, meer omzet

Door contentmarketing te combineren met marketing automation bouw je profielen op van de mensen die jouw content bekijken. Door deze mensen te volgen en steeds van relevante content te voorzien bouw je een relatie met ze op, zodat ze uiteindelijk als lead bij je sales-afdeling terechtkomen.

2. Grotere klanttrouw en conversie

Goede content verbetert de klantrelatie in iedere fase van de customer journey. Neem met content onzekerheden weg bij mensen die op het punt staan klant te worden, of zorg dat klanten langer klant blijven door ze af en toe mooie, leerzame content te sturen.

3. Thought leadership

Je bent inhoudelijk sterk, dus wil je ook zo gezien worden door de rest van de wereld. Als er iets groots gebeurt in jouw vakgebied en de pers zoekt een expert, bellen ze jou dan? Worden jouw artikelen besproken op social media? Reageert de concurrentie als jij met een nieuw idee of product komt? Ja? Dan ben je thought leader, kennisleider in je vakgebied. Dat lukt alleen met contentmarketing.

4. Meer merkbekendheid

Je weet dat sociale media heel goed zijn om je merk onder de aandacht te brengen. Maar advertentieteksten en salesverhalen werken daar niet. Je moet precies weten wie en waar je doelgroep is en wat die mensen boeit. Het concept van contentmarketing is dat je de content maakt die jouw doelgroep aanspreekt, zodat ze hem vrijwillig bekijken en delen. Zo wordt je merk positief bekend bij precies de juiste mensen.Wat zijn jouw doelen? Zodra je dat helder hebt, kun je een contentmarketing-strategie gaan opstellen.

Behaal je doelen: contentmarketing in uitvoering

De uitvoering van je contentmarketing-strategie bepaalt of je je contentmarketing-doelen haalt. Wij hebben veel ervaring met de uitvoering van contentmarketing binnen allerlei verschillende organisaties. We helpen je dus om te zorgen dat je contentmachine blijft draaien. Contentmarketing is meer dan content maken en publiceren. Daarom zetten we marketing automation in. Met deze technologie bouwen we achter de schermen van je website en social media een marketingmachine die jouw sitebezoekers volgt en indeelt in categorieën voor meer leads en betere conversie.

Contentmarketing uitbesteden

Reputations verzorgt volledige of gedeeltelijke outsourcing van contentcreatie, socialmediamanagement en marketingcampagnes. Met professionals die jouw organisatie en producten net zo goed kennen als je eigen mensen. En met de zekerheid van continuïteit en kwaliteit. Ook bieden we interim professionals voor tijdelijke opdrachten. Neem gerust contact met ons op om te zien welke doelen contentmarketing voor jou kan bereiken.

Wij maken content & campagnes

Wij werken voor bedrijven en instellingen voor wie content van essentieel belang is om hun doelstellingen te realiseren. Dat kunnen commerciële doelen zijn, maar we helpen ook graag mee aan transparante en begrijpelijke content voor instellingen met een publieke taak. Zowel business to consumer als business to business. We hebben specifieke expertise op het gebied van arbeidsmarkt, financiële dienstverlening, industrie en techniek, zakelijke dienstverlening en zorg en welzijn. Wij werken onder meer voor:

Hoe kunnen wij je helpen?

© 2018 Reputations Content & Campagnes BV