Laat zien waar je voor staat

Communicatiestrategie door Reputations

Waar stáát jouw merk of organisatie voor? Wie ben je eigenlijk en waarom zou ik als klant, medewerker of investeerder voor jouw bedrijf kiezen? Kan ik je vertrouwen? Wat maakt jou anders dan de anderen en waar blijkt dat dan uit? Elke dag opnieuw stellen mensen zichzelf bewust en onbewust deze vragen als ze op wat voor manier dan ook met jouw organisatie worden geconfronteerd. Die vragen appelleren direct aan je bestaansrecht. Het is dus van groot strategisch belang dat je regie houdt op de antwoorden.

Grip krijgen op beeldvorming

Maar dat klinkt gemakkelijker dan het is. Want net zoals deze vragen meestal niet expliciet worden gesteld, geldt dat ook voor jouw antwoorden. Mensen vullen die antwoorden zélf in op basis van het beeld dat ze van je organisatie hebben gevormd. Zo ontstaat een netwerk van associaties; een mix van verhalen die je ze zelf vertelt gecombineerd met informatie uit andere, soms inferieure bronnen. Bij Reputations helpen we je grip te krijgen op deze beeldvorming. 

Wij helpen je jouw organisatie te positioneren als thought leader

Met een authentiek, overtuigend en inhoudelijk sterk merkverhaal krijg je meer grip op die beeldvorming en kun je planmatig werken aan een sterke reputatie en een voorkeurspositie bij jouw doelgroepen. Voor ons bij Reputations begint een communicatiestrategie dan ook bij het formuleren van dat verhaal. Het biedt het fundament voor een onderscheidende positionering waarbij we jouw expertise en innovatieve blik op de ontwikkelingen in jouw branche of vakgebied centraal stellen. We vertalen dit naar een kernachtig leidend principe. Een optelsom van je bestaansrecht of purpose, je identiteit, drijfveren en toegevoegde waarde.

Uniek: toekomstvaste communicatiestrategie door scenarioplanning           

Een authentieke positionionering als autoriteit op jouw vakgebied ontwikkel je niet voor een relatief kortdurende campagne, maar biedt langjarig houvast bij alle communicatie- en marketingactiviteiten. Daarom testen we het merkverhaal en de strategie met behulp van scenarioplanning. In de uitwerking van communicatieplannen anticiperen we hierop en zorgen we dat de strategie adaptief is in verschillende (extreme) scenario’s. Een unieke aanpak in Nederland.

Wil je weten of Reputations ook jou kan helpen?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek waarin we de mogelijkheden voor je op een rijtje zetten.

© 2019 Reputations Content & Campagnes BV