Hoe vertaal je de strategie van je organisatie of jouw merk naar een onderscheidend, aansprekend verhaal? Hoe positioneer je je ten opzichte van je concurrenten? Hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroepen op het juiste moment in hun journey de relevante content gepresenteerd krijgen die hen tot acties en transacties verleidt? Bij Reputations geven we met een bewezen, effectieve aanpak antwoord op deze vragen.

Het afpellen van de ui | de kern van het verhaal

In een aantal interactieve (journalistieke) sessies komen we tot de kern van het verhaal van jouw merk. We analyseren je strategie, missie en visie; we laden containerbegrippen met concrete inhoud en vergelijken jouw pitch met die van je concurrenten. We gebruiken daarbij het model van de brand key als structuur.

Basic brand story

Op basis van de brand key sessies schrijven we de basic brand story. Een kernachtig verhaal (één A4) waarin de WHY, HOW en WHAT expliciet worden benoemd. Deze basic brand story vormt de toetssteen voor alle communicatie. Zo zorg je voor consistentie en herkenbaarheid.

Persona’s en kernboodschappen

We beschrijven persona’s: archetypische vertegenwoordigers van verschillende soorten klanten en andere mogelijke stakeholders zoals medewerkers, leveranciers, aandeelhouders. Op basis van de basic brand story formuleren we de kernboodschappen (algemeen en per persona). Hiervoor gebruiken we message houses.

Creatie: één krachtig leidend principe

We onderscheiden ons in onze aanpak door al direct creatieven te betrekken bij de strategieontwikkeling. De brand story en key messages vormen de briefing voor ons bekroond creatief team. Zij vertalen dit naar één eindwaarde. Een leidend principe dat het verhaal van jouw merk of organisatie samenvat. Een optelsom van je bestaansrecht, identiteit, drijfveren en toegevoegde waarde. Een inspirerend zinnetje dat jouw onderscheidend vermogen samenvat.

Marketing- en communicatieplan | Touch – Tell – Sell

We werken de merkbelofte uit naar concrete activatie, waarbij we de content journey inrichten volgens het TTS-principe.  Touch: creëren awareness en affiniteit vanuit de merkwaarden; Tell: concreet vertellen wat je doet met bewijsvoering; Sell: propositiecontent gericht op een transactie. Ook hier spelen onze creatieven een belangrijke rol. Met behulp van reclametechnieken brengen we het leidend principe op de drie niveaus ‘tot leven’.

Content op basis van een ‘bladformule’

Jouw doelgroepen zijn gewend aan hoogwaardige kwaliteitscontent. Iedereen kan content online publiceren, maar met hagel schieten heeft geen zin. Wij werken ook online op basis van een ‘bladformule’. Een herkenbaar format waarmee we thematische content in verschillende vormen en genres planmatig onder de aandacht brengen van jouw publiek.

Wil je weten of Reputations ook jou kan helpen?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek waarin we de mogelijkheden voor je op een rijtje zetten.

© 2019 Reputations Content & Campagnes BV