Native advertising is hét alternatief voor klassieke advertenties en een probaat middel tegen ad blockers. Onze bedrijfsjournalisten en programmamakers zijn gespecialiseerd in het maken van paid content die aansluit bij de gebruikerservaring op het platform waarop ze vertoond worden. Want dat is de definitie van native advertising.

Online advertorials

De bekendste vorm van native advertising is de online advertorial. We schrijven kwalitatief goede en passende content in de vorm van een artikel. Door de journalistieke toonzetting en presentatie, heeft een advertorial veel informatieve waarde en wordt sneller en vaker gelezen of bekeken dan een display-advertentie. Het is wel zichtbaar dat de afzender een commercieel belang heeft, maar subtieler.

Sponsored content

Met sponsored content bedoelen we omvangrijke redactionele uitgaven die worden gefinancierd door een merk. Denk daarbij aan online en offline magazines en contentportals. Deze content heeft niet altijd direct een commerciële call-to-action in zich, maar wordt gebruikt om de relatie met bestaande klanten te versterken, zoals een relatiemagazine. Ook zetten we sponsored content in om opdrachtgevers te positioneren als thought leader.

Artikelen, video’s en animaties

We produceren native ads in verschillende vormen. Vaak zijn het artikelen met een verwijzing naar meer informatie op eigen kanalen van onze opdrachtgevers, maar ook informatieve video’s en animaties werken goed. Randvoorwaarde is altijd dat de geboden informatie een journalistieke uitstraling heeft.

Gebruik ad blockers neemt toe

Wereldwijd zijn volgens onderzoeksbureau Pagefair inmiddels zo’n 600 miljoen ad blockers actief en het gebruik neemt toe. Online native advertising valt vaak binnen de redactionele frames en wordt wél getoond. Door het informatieve, minder agressieve karakter ergeren mensen zich bovendien minder aan advertorials en sponsored content.

Lees ook: Procter & Gamble: liever bedrijfsjournalisten dan copywriters

Wij maken content & campagnes onder meer voor:

Wil je weten of Reputations ook jou kan helpen?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek waarin we de mogelijkheden voor je op een rijtje zetten.

© 2019 Reputations Content & Campagnes BV