Contentmarketing draait om meer dan tekst. Videocontent helpt bij het trekken van de aandacht. Video is ook de beste manier om emotie over te brengen. Een vlog geeft je ook nog eens de kans om je inhoudelijk experts aan het woord te laten over de onderwerpen waar zij verstand van hebben. Een vlog is perfect voor contentmarketing.

Wat is contentmarketing? Het inzetten van jouw kennis om te werken aan je autoriteit, je geloofwaardigheid en je naamsbekendheid. Je deelt je kennis en je visie om te laten zien dat je een expert bent in je vakgebied en om te zorgen dat klanten jou vragen om ze met hun uitdagingen te helpen. Je wilt dus uitleggen wat je doet, maar ook persoonlijk vertellen waar je voor staat. Een vlog is daarvoor een modern en makkelijk in te zetten middel.

Vlogs in contentmarketing: regelmaat en relevantie

Als het om het delen van kennis gaat, dan denken we al gauw aan tekst: blogs, whitepapers, case studies… Maar video-content is een veel effectievere manier om emotie over te brengen. Regelmatig vloggen is bovendien een manier om continu relevant te zijn en een vaste schare fans aan je merk te binden. Zeker in B2B is vloggen nog niet ingeburgerd, waardoor het een uitgelezen kans is om op te vallen.

Vloggen voor vindbaarheid

Het regelmatig publiceren van video's is ook belangrijk voor SEO, je vindbaarheid in zoekmachines. De meeste bedrijven concurreren met elkaar op de belangrijkste zoektermen door teksten te schrijven en die te optimaliseren voor bepaalde termen. Het is door die concurrentie op veel zoektermen inmiddels onmogelijk om hoog te scoren met tekst. Maar Google heeft een voorkeur voor visuele content en video. En het zoekvak van YouTube is na Google de meest gebruikte zoekfunctie ter wereld. Als je dus wekelijks of maandelijks een video maakt zul je veel makkelijker klanten naar je site halen via zoekmachines.

Jouw verhaal vertellen in vlog of video? Wij helpen je!

Wij helpen onze klanten, vaak bedrijven die over heel veel inhoudelijke kennis beschikken, met het vinden en vertellen van hun verhaal. Daarvoor maken we een contentstrategie en gaan we op zoek naar een redactieformule die past bij de doelgroep en de bedrijfsdoelstellingen. Visuele content als vlogs, video's en animaties verrijken je verhaal en voegen een emotionele dimensie toe. Op Facebook en andere sociale media is het visuele aspect de doorslaggevende factor voor het succes van een campagne.

Vlogs uitbesteden

Bij Reputations hebben we een eigen studio en ervaren specialisten op het gebied van video. We kunnen je dus helpen bij het het implementeren en uitvoeren van je vlogstrategie. We verzorgen verder volledige of gedeeltelijke outsourcing van contentcreatie, socialmediamanagement en marketingcampagnes. Met professionals die jouw organisatie en producten net zo goed kennen als je eigen mensen. En met de zekerheid van continuïteit en kwaliteit. Ook bieden we interim professionals voor tijdelijke opdrachten. Neem gerust contact met ons op voor alle mogelijkheden voor jouw organisatie.

Deel dit artikel:

peacocks eye logo

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Hoe kunnen we je helpen?
Stel hier je vraag en ontvang spoedig een antwoord.

Reputations werkt voor ambitieuze bedrijven en instellingen.

Zowel business to consumer als business to business. We hebben specifieke expertise op het gebied van arbeidsmarkt, financiële dienstverlening, industrie en techniek, zakelijke dienstverlening en zorg en welzijn. Bekijk onze cases »

Reputations kan je helpen bij: